Mi történik, ha valamiért nem működik a pénztárgép? Hogyan rögzítsük bevételeinket?

Utólagos rögzítés (NGM rendelet 1. § (5)-(6) bekezdés, 78/F. §)
A jogszabály az eddigieknél részletesebben szabályozza, hogy abban az esetben, ha az adóalany mentesül a nyugtaadási kötelezettség pénztárgép útján történ? teljesítése alól (pl. áramszünet, a pénztárgép meghibásodása, eltulajdonítása, megsemmisülése stb. esetén), a mentesülés ideje alatt bizonylatolt bevételt hogyan kell utólag rögzíteni a pénztárgépben.

Természetesen ebben az esetben kézi nyugta kiállítása kötelez?, mindaddig, míg a pénztárgép újra m?köd?képes állapotba nem kerül.

A nyugtakibocsátási kötelezettség pénztárgéppel történ? teljesítése feltételeinek helyreálltakor a pénztárgépben els? tételként az adott esemény bekövetkeztét?l a nyugtakibocsátási kötelezettség pénztárgéppel történ? teljesítése feltételeinek helyreálltáig bizonylatolt bevételt kell rögzíteni (utólagos rögzítés).

Az utólagos rögzítéshez külön adóügyi napot kell nyitni (adóügyi nap: a napi nyitás és napi zárás parancs végrehajtása között eltelt id?). Az utólagos rögzítéssel érintett id?szak egy-egy adóügyi napjának bevételét egy nyugtán, forgalmi gy?jt?nként egy tételben kell rögzíteni. Amennyiben az összegek nagysága vagy egyéb körülmény indokolja, az utólagos rögzítéssel érintett id?szak egy-egy adóügyi napjának bevételét több nyugtán is lehet rögzíteni. Az utólagos rögzítés elvégzését követ?en az adóügyi napot le kell zárni, és az így keletkez? forgalmi jelentést az utólagos rögzítéssel érintett id?szak alatt kiállított adóügyi bizonylatokkal együtt meg kell ?rizni.

Cserepénztárgép – átszemélyesítést követ? – m?ködtetése esetén az utólagos rögzítésre vonatkozó rendelkezések nem alkalmazhatók.